Z końcem 2013 roku rozpoczęliśmy prace projektowe nad dwoma tunelami dla pieszych oznaczonymi nr-ami 2.7.1 i 2.7.5 pod modernizowana linią kolejową z Krakowa Głównego do lotniska w Balicach na zlecenie Wykonawcy i Podwykonawcy robót, firmy Astaldi i Infrares.
Tunel 2.7.1 stanowi dojście podziemne do przebudowywanych peronów stacji Kraków-Łobzów przy ulicy Wrocławskiej w Krakowie. Tunel składa się z dwóch osobnych części, oddzielonych wiaduktem, którego przebudowa nastąpi w ramach innego kontraktu. Z tych dwóch powodów geometria przejścia musiała być dopasowana do istniejącej infrastruktury (kanalizacja, gazociąg, energetyka) a jednocześnie umożliwić budowę wyjść na dwa nowe perony. Dlatego w ścianie tunelu przewidziano otwory prowadzące na schody i do wind, a tunel nie posiada płyty dennej. Całkowita długość tunelów to 13,9 + 11,1m a przekrój poprzeczny stanowi rama żelbetowa otwarta u dołu posadowiona na palach. Szerokość ramy w świetle to 5,0m, wysokość w świetle to 3,0m
Tunel 2.7.5 jest przejściem pod torami w ciągu ulicy Katowickiej w Krakowie wraz z dojściami w postaci klatek schodowych i ciągów pochylni dla niepełnosprawnych. Tunel ma długość ok. 50,0m i szerokość w świetle 3,5m. Wysokość w świetle to 2,5m. Po obu stronach tunelu są klatki chodowe – żelbetowe skrzynie w których znajdują się schody i pochylnie. Schody mają szerokość 3,0m, a pochylnie w świetle poręczy – 1,0m
W tunelu 2.7.1 na etapie PB zaprojektowano pale wbijane, które z uwagi na niebezpieczeństwo rozszczelnienia gazociągu i kanalizacji, zmieniono na pale CFA. Między wejściem do windy i na schody, każdym o szerokości ponad 2,0m, na etapie PB zaprojektowano słup żelbetowy o wymiarach 25x45cm. Był to zdecydowanie za mały przekrój aby przenieść momenty i siły ściskające od znajdującego się bezpośrednio nad nim torowiska. Słup musieliśmy odpowiednio zwiększyć.
< Lista projektów