Kładka została zaprojektowana w 2008 roku, natomiast w 2016r. projekt został odnowiony i trafił do realizacji. Kładka znajduje się nad ruchliwą jezdnią drogi krajowej DK-50 oraz nad jezdniami dróg powiatowej i gminnej. Z tego powodu kładka jest 3-przęsłowa o rozpiętości przęseł 21,0+28,0+21,0m =70,0m. Konstrukcja kładki jest zespolona stalowo betonowa, na dwóch dźwigarach. Szerokość kładki wynika z pasa ruchu dla niepełnosprawnych 1.00m ze specjalnymi pochwytami balustrady i pasa ruchu dla pieszych 2,25m. Całkowita szerokość pomostu to 3,95m.
Wejście na kładkę odbywa się schodami lub pochylniami. Schody zaprojektowano jako żelbetowe o szerokości w świetle 2,25m, z monolitycznymi podporami i belką nośną i prefabrykowanymi stopniami.
Pochylnie żelbetowe o pochyleniu 8% i spocznikami 2%. Szerokość użytkowa pochylni to 1.0+1,5m. Długość pochylni całkowita L=84m.
Kładka i pochylnie posiada odwodnienie za pomocą wpustów i kolektorów w teren oraz oświetlenie.
Filar skrajny kładki ma postać litery V, który z jednej strony podtrzymuje kładkę z drugiej pochylnię.
Filary pochylni zlokalizowane są po bokach pomostu a nie pod pomostem! Pomost opiera się na wspornikach wychodzących z filarów w przeciwległych kierunkach
Co drugi filar pochylni posiada latarnie na górze, pozostałe filary zakończone są płaszczyzną ściętą pod skosem przypominającą igłę.
< Lista projektów