W roku 2008 wraz z biurem projektowym Transprojekt Warszawski opracowaliśmy projekt kładki dla pieszych na obwodnicy Grójca nad remontowaną drogą S-7. Kładka jest zespolona stalowo-betonowa dwuprzęsłowa o rozpiętości przęseł 33,0+30,0m=63,0m. Do kładki doprowadzono chodnik dla pieszych, który z uwagi na bliskość łącznicy węzła musiał być ograniczony murem oporowym o dł. 40,0m. Na kładce wydzielono specjalny pas ruchu szer. 1,0m dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Kładka i chodnik są oświetlone. Podpora środkowa jest sztywno zabetonowana z dźwigarami stalowymi, na skrajnych przyczółkach są łożyska ruchome.
Fundament podpory środkowej jest kombinowany: ława posadowiona bezpośrednio, ale ze współpracującą obwodową ścianką szczelną. Ścianka ta była niezbędna na czas realizacji , gdyż musiała być zachowana ciągłość ruchu na przebiegającej tuż obok drodze.
Aby wiarygodnie określić linię przecięcia murem oporowego i skarpy idącej łukiem zgodnie z łącznicą węzła, specjalnie wykonano model 3-D muru i skarpy.
< Lista projektów