W 2009 i 2010 roku na zlecenie Generalnego Wykonawcy TMP – firmy Pol-Aqua, opracowaliśmy Projekty Wykonawcze wiaduktu WD-46 oraz murów oporowych SO-41, SO-43, SO-44, SO-45 i SO-47.
Wiadukt WD-46
Jest to obiekt trójprzęsłowy o konstrukcji sprężonej belkowej. Rozpiętość teoretyczna w osiach podparcia na przyczółkach wynosi L=81,0m a całkowita szerokość obu nitek to B=29,4m. Do obiektu od strony zachodniej doprowadzone są dwie ściany oporowe SO 44 i SO-45 wzdłuż których odbywa się ruch lokalny.
Ściany SO-44 i SO-45
Do obiektu od strony zachodniej doprowadzone są dwie ściany oporowe wzdłuż których odbywa się ruch lokalny. Ściany maja długość odpowiednio L=64 i 100 m i wysokość maksymalną H=4,8 oraz 8,0m. Zaprojektowano je jako żelbetowe monolityczne o segmentach 8 i 10 metrowych. Zwieńczone są gzymsem monolitycznym.
Ściana SO-47
Ściana ta oddziela wjazd z ulicy Myśliborskiej na jezdnie główną TMP od torowiska tramwajowego. Ścianę zaprojektowano i wykonano jako monolityczną żelbetową o długości L=160,0m i wysokości max. H=5,5m Ściana wieńczona jest gzymsem monolitycznym ze wspornikami do osadzenia słupków ekranu akustycznego.
Ściana SO-41
Ściana ta oddziela chodnik i ścieżkę rowerową od torowiska tramwajowego przed wjazdem na ulicę Myśliborską. Ścianę zaprojektowano i wykonano jako monolityczną żelbetową o długości L=225,0m i wysokości max. H=1,8m
Ściana SO-43
Krótka ściana L=20,0m wzdłuż ulicy Świderskiej umożliwia płynne ukształtowanie ulicy i jej wlot w ulicę Myśliborską. Konstrukcja monolityczna, żelbetowa.
Na Trasie Mostu Północnego powstały łącznie 34 obiekty inżynierskie: most przez Wisłę, 15 wiaduktów drogowych i 18 ścian oporowych
< Lista projektów