Dla Mostów-Łódź – wykonawcy robót – opracowaliśmy na początku 2015 r projekt wykonawczy zamienny wiaduktu oraz 2 pochylni dochodzących do obiektu.
Wiadukt to konstrukcja 4-przęsłowa o rozpiętościach teoretycznych przęseł 36,3+51,0+51,0+40,1m. Elementem nośnym jest układ dwóch stalowych hermetycznych skrzynek – dźwigarów – zespolonych z płytą żelbetową. Szerokość wiaduktu jest zmienna z racji dochodzącej do wiaduktu ścieżki rowerowej chodnika i wynosi 11,5m i 14,6m. Pochylnia nr 1 dochodzi do obiektu przy środkowej podporze niemal pod kątem prostym i posiada analogiczną konstrukcję – dźwigar skrzynkowy i żelbetowa płyta. Dojście na pochylnię realizowane jest w murach oporowych. Rozpiętości przęseł pochylni to 15,5+16,0+15,0+20,0+15,5+9,8m, a długość murów oporowych 2x15,0m.
Pochylnia nr 2 nie dochodzi do wiaduktu ale do muru z gruntu zbrojonego, który zaprojektowano na dojazdach doa wiaduktu. Sama pochylnia jest w konstrukcji żelbetowej o przęsłach 6x12,0m+9,3m. Pochylnia na swojej długości skręca o ponad 150°, co obliczeniowo było wyzwaniem przy doborze zbrojenia i podpór.
Wiadukt posadowiono na gruncie wzmocnionym metoda JET-GROUTING – wykonano ponad 500 sztuk kolumn o dł. od 6 do 8,5m. W pochylniach z racji dużych momentów zginających - sił wyrywających - kolumny były zbrojone belką stalową.
< Lista projektów