W latach 2000-2004 zajmowaliśmy się projektami obiektów inżynierskich na drodze ekspresowej S-8 na obwodnicy Wyszkowa.
Najważniejszym projektem z tego zadania był most MS-8 przez rzekę Bug.
Jest to obiekt 9-przęsłowy o konstrukcji kablobetonowej o dwóch rozdzielonych jezdniach. Rozpiętość teoretyczna mostu to L=600,0m, przy czym najdłuższe przęsło ma rozpiętość L=136,0m.
Nad terenem zalewowym, czyli na odcinku 3 przęseł, wykonywano betonowanie nawisowe ( wspornikowe). Pozostałe przęsła wykonano na rusztowaniach pełnych. Całkowita szerokość obu nitek to B=27,2m. Obiekt posadowiony jest na palach wierconych.
Przyczółki mostu MS-8 umożliwiają obsłudze wejście do skrzynki betonowej ustroju. Mają one wewnątrz klatkę schodową, a wejście jest zabezpieczone stalowymi drzwiami!
Przęsła nurtowe mostu MS-8 wznoszono segmentami: od podpory w stronę środka przęsła. Zastosowano 27 różnych segmentów oraz segment startowy i w kluczu.
< Lista projektów